persconferentie Plasterk

Plasterk is een rasechte pvv’er

Hier is de vraag van de Volkskrant journalist en van iemand anders uit de persconferentie van de nieuwe verkenner deheer Plasterk. Die wordt steeds als pvda’er opgevoerd maar… nou luister maar even

Waarom ben je dan nog lid van de pvda? Iemand die columns schrijft voor de Telegraaf en geen enkel probleem ziet met Wilders, dan weet je wel hoe laat het is. Dat is geen socialist (o ik moet me nu inhouden om een fout grapje te gaan maken van wat voor socialist hij wel is). Mijn advies zou zijn om het lidmaatschap van Ronald Plasterk na het gesprek vanmiddag af te pakken en hem de partij uit te gooien. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

O, de ironie

Je mag raden waar de familie van Plasterk vandaan komt en hoe zijn vader in Nederland terecht is gekomen….

Klaus Plasterk [de vader van Ronald] zag het levenslicht in Berlijn [1928] als zoon van een Joodse vader en een katholieke moeder. De kinderen uit dit gezin kregen een katholieke opvoeding. Vanwege de Joodse achtergrond van zijn vader lieten de ontwikkelingen in nazi-Duitsland Klaus niet onberoerd. Na de grootschalige aanval op Duitse Joden tijdens Kristallnacht (november 1938), stuurden zijn ouders hem samen met zijn jongere broertje Hans naar Nederland.

https://cbg.nl/kennis/verborgenverleden/ronaldplasterk/

Dit is toch goud waard! Iemand die zijn eigen familiegeschiedenis niet helemaal op waarde kan schatten.

Mijn bedrijf

Tijdens de hele persconferentie heeft Plasterk het steeds over “mijn bedrijf” en dat hij heel hard aan het werken was. Prima dat hij een bedrijf heeft en hard werkt maar mij viel het op dat het wel steeds “mijn bedrijf” was. Waarom was het niet genoeg om te zeggen dat hij druk bezig was met vaccins te ontwikkelen?

En nu ik dit opschrijf bedenk ik me dat een groot deel van de achterban van Wilders nu eigenlijk in protest moet komen. Hoezo iemand die levensgevaarlijke vaccins maakt!!1! Ook met 5G en chips?

Transcriptie

00:00:00 Persvoorlichter oid
Volkskrant Avinash Bhikhie.
00:00:06 Avinash Bhikhie
Meneer Plasterk, ik dacht gehoord te hebben dat u verrast was dat meneer Wilders u had gebeld. Klopt dat?
00:00:11 Plasterk
Ja.
00:00:12 Avinash Bhikhie
Waarom was u daar zo verrast over?
00:00:17 Plasterk
God ik ik ik. Ik wil vertellen waar ik mee bezig was, Maar ik was vaccins tegen kanker aan het ontwikkelen in mijn bedrijf en en met mijn hoofd bij hele andere zaak en ik Ik had dat helemaal Iets zien aankomen?
00:00:29 Avinash Bhikhie
In uw columns komt u natuurlijk veel overeen met de gedachtegoed dat Wilders heeft, heeft het daar misschien iets mee te maken, kennen jullie elkaar al langer?
00:00:40 Plasterk
Nou, ik ken. Ik heb zelf In de Kamer gezeten zoals u weet tussen het kabinet Balkenende het kabinet Rutte waarin ik gezeten heb. En in die periode zat zat Wilders inderdaad, want die zit al heel lang in die Kamer zat, ook al In de Kamer. Dus ja, ik ken een aantal ja, ik ken een heleboel Kamerleden Natuurlijk al en politici al.
00:00:58 Avinash Bhikhie
Ja, hebben jullie daarna nog contact onderhouden met elkaar?
00:01:02 Plasterk
Ja maar niet zeer regelmatig, Maar ik heb hem wel gesproken.
00:01:06 Avinash Bhikhie
Ja, waar ging dat dan over?
00:01:08 Plasterk
Nou toch over politiek, hoor Als je Als je als oud-politicus een politicus tegenkomt, dan praat je al gauw over.
00:01:15 Avinash Bhikhie
Ja, jullie konden dus vrij goed met elkaar van gedachten wisselen.
00:01:18 Plasterk
Ja, Maar dat wil ik niet groot te maken dan wat het is, want dat dat kan. Ik geloof ik wel met een heleboel mensen hoor maar maar.
00:01:23 Avinash Bhikhie
Ja, Dat is waar heeft u meneer Timmermans nog gesproken?
00:01:27 Plasterk
Die heb ik niet gesproken.
00:01:29 Avinash Bhikhie
Nee, Dat is een nieuwe leider van PvdA-GroenLinks. Heeft u met hem nog wel eens In de afgelopen jaren van gedachten gewisseld?
00:01:39 Plasterk
Nee, Ik denk dat dat wel een tijd geleden is, maar goed, hij zat natuurlijk ook in Brussel op een hele andere functie, heel eind weg hoor, dus ja dus.
00:01:46 Avinash Bhikhie
Ja, is dat misschien gek dat u meer contact heeft met de heer Wilders dan met De heer Timmermans?
00:01:50 Plasterk
Ja, maar ik pakte er nu twee uit, maar Er zijn ook andere oud-politici te vinden waar waar ik meer contact mee heb gehad en anderen weer waar ik minder contact mee heb gehad.


Dan een volgende journalist, sorry maar ik kon zo snel niet achterhalen van welke krant zij is en wat haar naam is. Ze stelt wel een scherpe vraag waar Plasterk geen antwoord op heeft, of moet ik zeggen geeft.
00:02:00 Spreker 3
Meneer Plasterk, weet u eigenlijk waarom Wilders u als verkenner heeft gevraagd?
00:02:07 Plasterk
Dat weet ik niet. Hij zei tegen mij dat hij de indruk had dat ik hem geen loer zou aandraaien. Dus dat, Dat is ongeveer de formulering geweest.
00:02:16 Spreker 3
Maar nog verder heeft hij nog uitleg gegeven waarom het belangrijk was dat u het juist zou moeten zijn?
00:02:25 Plasterk
Nee, nee
00:02:27 Spreker 3
Helemaal niet?
00:02:27 Plasterk
Nee, hij dacht dat dat interessante gedachte was dat er draagvlak voor zou zijn en hij vroeg of het goed was dat hij dat verkende en kwam dus een uurtje later om een half uur later terug met de mededeling dat dat verrassend veel draagvlak voor was. Ja.
00:02:40 Spreker 3
En u vroeg u zelf ook niet af waarom vraagt Wilders mij?
00:02:43 Plasterk
Ik heb wel toen hij mij belden gezegd, van God, ik kan nog wel een paar geschikte namen noemen. En die die zijn we ook even afgegaan.
00:02:50 Spreker 3
Dus u wilde in eerste instantie niet?
00:02:52 Plasterk
Nou niet om die redenen, Maar ik dacht van, wat krijgen we nu en en ik dacht van die en die en die, want ik lees jullie kranten ook allemaal. Ik had al die namen gelezen, dus ik dacht nou even weten van dus ja, Dat was een van mijn allereerste reactie. Ja.
00:03:09 Spreker 3
En waarom heeft u wel ja gezegd?
00:03:10 Plasterk
Ja, Ik wil het niet groter maken dan niet dramatisch te laten klinken, want het is maar toch omdat het land roept, toch?